کار و فناوری

آموزش کار و فناوری اول متوسطه ،نمونه سوال،امتحان،کاردستی ،مقاله و تحقیق ،و....

کار و فناوری

آموزش کار و فناوری اول متوسطه ،نمونه سوال،امتحان،کاردستی ،مقاله و تحقیق ،و....

رازهای باتری افشا شد.

رازهای باتری افشا شد. 

 

رازهای باتری افشا شد. 

 

باتری خانگی ممکن است به نظر ساده بیاید، اما مقدار زیادی مسئله درباره آن وجود دارد که به آسانی اطلاعاتی در اختیارمان قرار می دهد. بیشتر ما نمی توانیم زمانی را بدون آنها به یاد آوریم. هنوز، باتری ها از لحاط شگفتی چیزی کم ندارند. آن ها انرژی را در کف دست شما قرار می دهند.

مقاله ای اخیر در سایت gizmodo.com  منتشر شده است که بیشترین ارزش برای باتری های AA که از قدرت فوق العاده RS بهره می برند که متاسفانه در ایالت ها نمی توانید آن را بخرید. بدترین نوع  پاناسونیک ایولتا بود. باتری درست آن است که آزمون و خطا را کاهش دهد که اکثر برندها قابل مقایسه هستند.

به هر حال، نکاتی که در پی می آید بعضی رازهای کلاسیک را درباره منابع انرژی سیار برطرف می سازند.

-آیا باتری ها را باید در یخچال نگه داشت؟

شاید. زمانی که بچه بودم، همسایه ما یک دانشمندی بود که یک کم خل بود. او وسایل بازی الکترونیکی برای بچه هایش می ساخت و مثل آن دسته افرادی به نظر می رسید که ماموریت های اولیه فضایی دارند. فردی بود که شما با سوالاتی که داشتید پیش از آمدن اینترنت پی آن می گشتید.

من همیشه باتری ها را در یخچال نگه می دارم زیرا فکر می کنم با نگهداری، در حقیقت آن ها را از رطوبت حفظ می کنم چون گرایش دارند که از دست بروند. این سخنان را دیک پاولیک می گوید کسی که آتاری ۲۶۰۰ را از قطعات یدکی و اضافه در مغازه ای در زیرزمین ساخت.

من به حرف پاولیک باور دارم اما متقاعد نشده بودم. توصیه می شود که بیشتر باتری ها در دمای اتاق نگهداری شوند البته این بستگی به دمای اتاق دارد. پس افرادی در greenbatteries.com مطالبی را گفته اند که شرکتی است که اساس آن در نوادا است و از انرژی تجدید شدنی پشتیبانی می کند.

اگر باتری های قلیایی در دمای بالاتر ذخیره شوند آن ها شروع می کنند ظرفیت شان را سریع تر از دست می دهند. پس اگر در اقلیم بسیار گرم زندگی می کنید یا باتری ها را در مکان بسیار گرم نگهداری می کنید این ممکن است بسیار ارزنده باشد که باتری های قلیایی را به جایش در یخچال قرار دهید. (در مقایسه با باتری های قلیایی، باتری های لیتیمی ولتاژ بیشتری را بطور مداوم در مدت زمان دوره عمرشان فراهم می آورند.)

۲-آیا سیمان، انرژی را از باتری خارج می کند؟

احساس عمومی این است که بیرون کشیدن باتری ها از اسباب بازی ها و گجت ها از خوردگی و فساد تدریجی جلوگیری می کند. اما یک راز درباره باتری خانگی وجود دارد که ممکن است شما پیش از این نشنیده باشید: سمنت (سیمان).

کارل تریپ مالک مغازه فروشی باتریز پلاس در سیکونک می گوید بعضی افراد فکر می کنند که شما نباید باتری ها را روی سیمان قرار دهید چون انرژی  را از دست می دهند.

این چرند است.

هیچ شاهدی وجود ندارد که ولتاژ یا ظرفیت از باتری خارج شود.

۳-تبلیغات کاذب

راز دیگر باتری، نشانی است که در یک طرف باتری قرار دارد: کد تاریخ. که این کد به ما عمر مفید باتری را می گوید. مطمئنا، باتری  تاثیرش را در طول زمان که روی کد قید شده  است از دست می دهد اما این حد زیادی نیست.

تریپ می گوید: همه باتری ها کد تاریخ دارند. اما زمانی که دارید که بطری نوشابه می خرید تازه نیست ولی هنوز مدت زمان زیادی از عمرش باقیمانده است. بسیاری از تاکتیک های طراحی شده برای خنثی کردن متوسط مصرف کننده است که بازاریابی باتری از بزرگترین رازها درباره باتری ها است. تحت تاثیر اصطلاحاتی مانند مناسب برای فعالیت های سنگین، طول عمر زیاد یا ظرفیت فوق العاده قرار نگیرید. 

 

نقل از : سایت صنعت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد