کار و فناوری

آموزش کار و فناوری اول متوسطه ،نمونه سوال،امتحان،کاردستی ،مقاله و تحقیق ،و....

کار و فناوری

آموزش کار و فناوری اول متوسطه ،نمونه سوال،امتحان،کاردستی ،مقاله و تحقیق ،و....

بالا رفتن از دیوار راست

بالا رفتن از دیوار راست ؟؟

 

 

بالا رفتن از دیوار راست 

 

دانشجویان دانشگاه یوتا سیستم ساکشنی را ساخته اند که این امکان را به آن ها می دهد تا از دیوار راست بالا بروند. قلاب های چنگک دار این امکان را می دهد که فرد از دیواره راست بالا رود.

نیروهای ویژه آمریکا در جستجوی چیزی بهتر هستند. این تیم ها اغلب نیاز دارند تا صدها پوند ادوات را حمل کنند که اگر به سبک بالا رفتن های سنتی انجام گیرد شدید و خطرناک خواهد بود. این سخنی است که دیوید شاهادی از آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی (ARFL) می گوید.

در اواخر آگوست به دانشجویان از ۱۷ دانشگاه و سه آکادمی نیروهای نظامی هر کدام ۲۰۰۰۰ دلار داده شد و آن ها را موظف کردند تا یک بالارونده عمودی بهتری را بسازند. بعد از نه ماه تلاش، تیم هایی بهار امسال گردهم آمدند تا توانایی های سخت افزاری خود را در کنار هم قرار دهند تا درکالاماتیویل، مرکز ملی آموزش آمادگی های پزشکی در دانشگاه رایت در فیربورن اوهایو تست کنند. هدف این بود که چهار نفر عملیات ویژه ای را در ارتفاع ۹۰ فوتی از سطح زمین ترتیب دهند و اقدام به بالا رفتن از دیواری بتونی با تجهیزات نوآورانه کوهنوردی بکنند. برنده دانشگاه یوتا و راه حل مکش بود.

تیم بالارونده مکش دار چنگ های دستی را ساختند که می توانستند از طریق نیروی ساکشنی که با باطری کار می کرد به دیوار بچسبند. وکیوم شخصی کمک به بالا رفتن می کند و این امکان را به سرباز می دهد۲۰۰ پوند را شامل وسایل و خودش را بطور عمودی یا حتی افقی روی دیوار یا صخره بکشد.

موتورهای دوقلویی که در پشت سرباز قرار گرفته است ۳٫۵ پوند در هر اینچ مربع قدرت مکش دارد. جاپای متصل شده به چنگک با کابل ها از وزن سرباز پشتیبانی می کند در حالی که او دارد چنگک ها را در یک زمان برای بالا رفتن جابجا می کند. باتری های قابل شارژ می توانند برای نیم ساعت به کار روند که وقت کافی را برای هر اندازه از دیوار در اختیار قرار می دهد.

در نهایت بالارفتن با سرعت توسط این چنگک ها برنده جایزه شد. استیو هانسن مشاور دانشکده تیم و استاد تحقیقات مهندسی در ایالت یوتا می گوید که دانشجویان در دانشگاه شامل اعضای تیم و دانشجویانی از ایالت یوتا توانستند هر دو گروه  از ساختمان ۴۰ فوت در حدود ۴۵ ثانیه بالا روند.

هم اکنون وظیفه تیم تغییر طرح و ساختن مدلی سبک تر و نهان تر است که تنظیماتی نزدیک تر برای عملیات ایجاد کنند. هانسن می گوید که نمونه اولیه اخیر پر سر وصداست. در ورژن دوم به دنبال تکنولوژی هستند این صدا را کاهش بدهد یا از بین ببرد. این تیم دعوت شده است تا پروپوزالی را به ARFL ارائه دهد تا بتواند کمک هزینه ۱۰۰۰۰۰ دلاری اضافی بگیرند تا بتوانند از دیوار مخصوص بالا روند. 

 

نقل از :سایت صنعت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد