کار و فناوری

آموزش کار و فناوری اول متوسطه ،نمونه سوال،امتحان،کاردستی ،مقاله و تحقیق ،و....

کار و فناوری

آموزش کار و فناوری اول متوسطه ،نمونه سوال،امتحان،کاردستی ،مقاله و تحقیق ،و....

سلول های مخروط خورشیدی

سلول های مخروط خورشیدی 

  مخروط های سلول چرخشی فتوولتاییک ۲۰ برابر الکتریسیته بیشتری تولید می کنند.

 یکی از ماندگارترین طراحی های پنل خورشیدی در میان بسیاری از طراحی ها، پنل های مسطح هستند این در حالی است که پنل های خورشیدی می توانند به طوری تجهیز شوند تا مسیر خورشیدی در طی روز را دنبال کنند و در جهت آن خم شوند و البته هنوز محدودیت های کارایی معنی داری در مورد این طراحی پایه ای وجود دارد. سلول های مخروط خورشیدی 

 یکی از ماندگارترین طراحی های پنل خورشیدی در میان بسیاری از طراحی ها، پنل های مسطح هستند این در حالی است که پنل های خورشیدی می توانند به طوری تجهیز شوند تا مسیر خورشیدی در طی روز را دنبال کنند و در جهت آن خم شوند و البته هنوز محدودیت های کارایی معنی داری در مورد این طراحی پایه ای وجود دارد.

وی تری سولار (V3Solar) یک طراحی پنل خورشیدی غیرمعمول و شیک به صورت مخروط های سلولی چرخشی فتوولتاییک است. سلول چرخشی وی تری با همکاری نکتار دیزاین، که یک تیم طراحی صنعتی است روی بهبود آن پیش از عرضه تجاری آن کار می کنند. این شرکت باور دارد که سلول چرخشی می تواند بازی را در بازار تغییر بدهد. در وب سایت وی تری توضیح داده شده است که اگر یکی از این ها ۲۰ برابر نسبت به مسطح نور را تغلیظ کنند در پنل خورشیدی استاتیک دما به سرعت به ۲۶۰ درجه فارنهایت می رسد که در طی ده ثانیه لحیم ذوب می شود و فتوولتاییک از بین می رود. با تغلیظ مشابه در سلول چرخشی دما در آن هرگز فراتر از ۹۵ درجه فارنهایت نمی رود.

مخروط هایی با یک متر قطر با لایه ای از صدها سلول فتوولتاییک مثلثی با زاویه ۴۵ درجه پرشده اند که در یک تغلیظ کننده لنز آب بندی استاتیک به صورت هرمسی هستند. چرخش های فتوولتاییک مخروطی میزان کوچکی از نور خورشیدی را به انرژی الکتریسته تبدیل می کنند تا سیستم مگ لو (Maglev ) را تغذیه کنند که در صدد آن هستند تا صدای تولید شده توسط مخروط ها و نگهداری مورد نیاز را کاهش بدهند.

در حالی که سلول چرخشی وی تری می تواند فضای کمی را نسبت به پنل های مسطح اشغال کند همچنین یک قطب انرژی وجود دارد تا حتی از تولید بیشتری انرژی خورشیدی در فضای کوچک پشتیبانی کند. طراحان می گویند این قطب ده سلول چرخشی یا ۱۰ KWp را در فضایی به اندازه ۱۰ SF قرار داده است. سلول های چرخشی با دقت ریاضی قرار گرفته اند به طوری که هیچ سلول چرخشی بر دیگری سایه نمی اندازد. نه تنها این باعث تولید انرژی بیشتر می شود بلکه نگرانی از سیلاب ها را حذف کرده و اثرات محیطی را تخفیف می دهد.

بعلاوه  وی تری امیدوار است که با کاهش چشمگیر مکان فیزیکی مخروط های خورشیدی، ممکن است بتوانند بطور چشمگیری هزینه کلی مالکیت چارچوب های خورشیدی را کاهش دهند که همین باعث می شود که پروژه های بیشتری از لحاظ اقتصادی امکان پذیر شوند. 

   

سلول های مخروط خورشیدی

سلول های مخروط خورشیدی 

 

نقل از :سایت صنعت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد